Porovnanie efektívnosti hromadnej a individuálnej dopravy:
Kĺbový autobus SOR NB 18 City:
počet miest 150; dĺžka 18,8 metra, šírka 2,6 metra.
Osobný automobil VW Passat:
počet miest 5; dĺžka 4,8 metra, šírka 1,8 metra.
Vidíme, že na prevezenie 150 ľudí môžeme použiť 1 autobus alebo 30 osobných automobilov.
Dĺžka vzniknutej kolóny vozidiel( vrátane bezpečnej vzdialenosti medzi vozidlami ):
v prípade autobusu je 18,8 + 1 = 19,8 metra.
v prípade osobných automobilov je 30 * ( 4,8 + 1 ) = 174 metrov.
Podiel dĺžok kolón je 174 / 19,8 = 8,78.
Osobné autá vytvárajú 8,78 krát dlhšiu kolónu ako autobusy.
Osobné autá majú 8,78 krát väčšiu spotrebu cestného priestoru ako autobusy.
Porovnajme plochu parkovacích priestorov z predchádzajúceho príkladu pre 150 cestujúcich:
v prípade autobusu je 18,8 * 2,6 = 48,88 štvorcových metrov.
v prípade osobných automobilov je 30 * ( 4,8 * 1,8 ) = 259,2 štvorcových metrov.
Podiel veľkosti parkovacích priestorov je 259,2 / 48,88 = 5,3.
Vidíme že pre parkovanie osobných áut je potrebný 5,3 krát väčší priestor ako pre parkovanie autobusu.
Priestorový rozdiel sme mohli využiť pre živú zelenú prírodu, keby sme používali hromadnú dopravu namiesto individuálnej.
Plytváme tým, za čo platíme jednu z najvyšších cien. Plytváme priestorom.
Nie som registrovaným členom debata.pravda.sk, odpovedať vám môžem cez email: norbert.sabo@statistics.sk
Áno, bezpečná vzdialenosť závisí od rýchlosti. Jazda autom cestou v čase jej nezapchatosti je celkom v poriadku. Jazda autom cestou v čase jej malej alebo veľkej zapchatosti prispieva k zväčšeniu zápchy. Také rozhodnutie je spoločensky škodlivé a preto neprijateľné. Navrhujem takéto riešenie
1) Bezpečná vzdialenosť je 1m ? Bavíme sa ...
Celá debata | RSS tejto debaty