Hodnota prejazdu cez zapchatú cestu je zásadne vyššia ako cez nezapchatú.
Táto hodnota je jednoznačne určená mierou zapchatosti.
Prečo je hodnota zásadne vyššia?
Lebo prejsť cestu má záujem väčší počet vodičov ako dovoľuje cesta.
Vznikne zápcha.
Súčasné spoplatnenie(spotrebná daň za benzín a naftu) tento rozdiel hodnôt nijako nerieši a nezohľadňuje.
Riešenie problému je nad slnko jasné:
Dovoliť precházdať cestou len dovolený počet vozidiel(v danom kritickom čase ).
To v praxi konkrétne znamená, že časť vodičov osobných áut si presadne do autobusu.
Ktorí vodiči majú ostať jazdiť autom a ktorí si majú presadnúť?
To dokáže spravodlivo rozhodnúť iba nepokrivená trhová cena, ktorá nadbytočný počet záujemcov odradí(z prejazdu touto cestou).
Trhová cena pre každú cestu je jednoznačne určená mierou jej zapchatosti.
Dopravný regulačný úrad by mohol navrhnúť cenník zapchatých ulíc.
Dokonalý podklad pre účtovanie každého prejazdu každého vozidla každou ulicou v každom čase vie dať systém pre internetové sledovanie pohybu vozidla.
Spoločnosť nemôže čakať dovtedy, dokiaľ bude postavených dostatok nových ciest.
Stotisíce ľudí každý pracovný deň strácajú čas v zápche.
Spoločnosť potrebuje okamžité(núdzové) riešenie.
Celá debata | RSS tejto debaty